Finn en Brother forhandler Her finner du din nærmeste Brother forhandler hvor du kan kjøpe maskiner, rekvisita og tilbehør, eller få hjelp til å finne den beste løsningen som passer for deg. Forhandleroversikt
Brother blekk, tonere, merketape og termiske etiketter Hold enhetene dine i gang med originale blekkpatroner og tonerkassetter, merketape og termiske etiketter, papirpakker av beste kvalitet og reservedeler. Se rekvisita og tilbehør
Brother Support Last ned den nyeste driveren og programvaren, finn brukerhåndbok eller søk gjennom ofte stilte spørsmål
Brother og Amazon går til søksmål for å stoppe nettverk av forfalskere basert i Tyskland 09 mar 2023 03 jun 2024 Den 23. februar 2023 varslet Brother og Amazon at de går til sin første felles rettssak mot organisasjoner som selger falske forbruksvarer i Tyskland. Nedenfor kan du lese hele pressemeldingen med kommentarer fra både Brother International Europe og Amazon. Brother og Amazon går til rettssak mot 18 mistenkte medlemmer i et nettverk av forfalskere basert i Tyskland (heretter kalt de “saksøkte”). De saksøkte har forsøkt å bedra kundene ved å selge falske tonerkassetter markedsført som ekte produkter. Denne saken er Amazons første sivile søksmål mot forfalskere i Europa i samarbeid med et varemerke. Søksmålet er reist i den regionale domstolen i Berlin, og de saksøkte siktes for å selge falske produkter og for å omgå systemene til Amazon og Brother. Rettssaken ble forberedt av Amazons Counterfeit Crimes Unit (CCU), et globalt team med spesialerfaring i å etterforske og anlegge søksmål mot useriøse aktører i den hensikt å beskytte kunder, salgspartnere og varemerker. I tillegg til å gå til søksmål har selskapene anmeldt de mistenkte til det lokale politiet. “Vi tillater ikke falske produkter i butikkene våre. Dette er det første søksmålet av sitt slag vi har anlagt i Europa, og det viser tydelig at vi iverksetter strenge tiltak for å stille useriøse aktører til ansvar uansett hvor de opererer,” sier Kebharu Smith, sjef for Amazon CCU. “Vi vil fortsette å kjempe sammen med virksomheter av alle størrelser for å beskytte kundene mot falske produkter og for å beskytte varemerker mot å få sine immaterielle rettigheter krenket.” “Brother setter alltid kundene sine først. Vi forplikter oss til å oppdage forfalskninger både online og offline ved å samarbeide med våre partnere, som Amazon CCU og rettshåndhevende myndigheter, for å beskytte kundene våre”, sier Isao Noji, administrerende direktør i Brother International Europe Ltd. De mistenkte bedragerne skal ha kjøpt tomme, originale tonerkassetter fra Brother og fylt dem på nytt med tonerpulver av dårligere kvalitet, og de skal i tillegg ha solgt falske kassetter med en design som ligner på ekte produkter. De saksøkte har gjort seg flid med å skjule hensiktene sine, som å bruke falske holografiske sikkerhetsetiketter av samme type som dem som er på Brother sine tonere. De falske produktene kan ikke bare skade skrivere, de kan også skade miljøet. Produksjonen av blekk og toner er nemlig en avansert prosess som omfatter stoffer som kan være skadelige hvis de ikke håndteres på riktig måte. Amazon engasjerer seg sterkt i å beskytte varemerkenes immaterielle rettigheter og har et strengt forbud mot falske produkter i butikkene sine. I 2021 investerte Amazon mer enn 900 millioner dollar og ansatte over 12 000 mennesker i den hensikt å beskytte kunder, varemerker, salgspartnere og butikken mot forfalskninger, bedrageri og andre former for misbruk. Amazons proaktive tiltak for å hindre forfalskninger omfatter grundige kontroller av selgere, avansert teknologi innen maskinlæring og bransjeledende verktøy for å beskytte varemerker, som Project Zero, Brand Registry og Transparency. Amazons CCU samarbeider nært med rettshåndhevende aktører og varemerkepartnere over hele verden for å etterforske lyssky handelsaktivitet. Avdelingen har anlagt en rekke søksmål mot forfalskere, i samarbeid med varemerker som GoPro, Cartier, Valentino, Salvatore Ferragamo og mange andre. I fjor saksøkte eller politianmeldte Amazons CCU over 600 kriminelle i USA, Storbritannia, EU og Kina, en økning på 300 % fra året før. Mer om Amazons innsats for å beskytte varemerker og stille useriøse aktører til ansvar finnes i Amazons nyeste Brand Protection Report Isao Noji i Brother International Europe legger til: “Å beskytte kundene og våre immaterielle rettigheter har blitt et av de viktigste tiltakene for Brother. Det handler ikke bare om å beskytte varemerker, opphavsrett og patenter, men også om å beskytte kundene våre og tilliten de har til produktene våre og merkevaren vår. Det er svært viktig at Brother sine kunder og partnere alltid handler fra pålitelige kanaler, leverandører og forhandlere, at de kontrollerer produktet og bekrefter at det er ekte, og at de kontrollerer emballasjen og utskriftskvaliteten.”