Kazufumi Ikeda Representative Director & President Brother Industries, Ltd. June 2024

En budskap fra Brother sin president om våre verdier og vår filosofi

Fortsette å levere enestående verdier gjennom forretningsvirksomhet og bidra til et bærekraftig samfunn basert på vår «At Your Side» filosofi.

Brothers CSR-ledelse og Global Charter

Brother-konsernets mål er å drive en ledelse som skaper sosial verdi gjennom forretningsvirksomhet basert på «At your side.»-filosofien vår. Vi kan oppnå dette når vi skaper produkter som imøtekommer kundenes behov gjennom en felles innsats fra alle medarbeiderne i Brother Group, og vi kan være stolte av å vite at vi har oppnådd dette.

For å utvikle ledelsesgrunnlaget som er nedfelt i Brother Group Global Charter (Global Charter), planlegger vi å bygge langsiktige tillitsforhold med interessenter som setter kundene først. Vi vil fortsette å utvikle Brothers CSR-ledelse ved å spre denne verdiforståelsen, som er nedfelt i det globale charteret, til alle medarbeiderne i konsernet.

Brother-konsernets styrker, dyrket gjennom vår «At Your Side» filosofi.

I takt med at samfunnet har endret seg, har også forretnings-miljøet rundt Brother-konsernet endret seg, og Brother har alltid tilpasset seg i takt med endringene i tiden og omgivelsene for kontinuerlig å kunne tilby verdier som tilfredsstiller kundenes behov. Fremover må vi ta i bruk «At your side» filosofien og engasjere oss i nye virksomheter som det vil bli behov for i nær fremtid. Nye utfordringer er alltid ledsaget av fiaskoer, men Brother-konsernet har siden etableringen hatt en kultur for å se på fiaskoer som positive erfaringer og lære av dem. Ved å bruke teknologiene og salgsnettverkene vi har opparbeidet oss gjennom ulike virksomheter, vil vi fortsette å ta fatt på ulike utfordringer, reagere raskt på kundenes behov og oppnå bærekraftig vekst.

En av styrkene til Brother-konsernet er vår Brother Value Chain Management (BVCM). Dette unike styringssystemet plasserer tilbakemeldinger fra kundene i kjernen av alle forretningsaktiviteter - inkludert produktplanlegging, utvikling, design, produksjon, salg og oppfølging etter salg - og har som mål å reagere raskt på alle tilbakemeldinger som mottas. Ved å implementere denne verdikjeden raskt og globalt er vi i stand til å levere overlegen verdi til kundene våre så tidlig som mulig.

Svar på sosiale problemer på global skala

FNs bærekraftsmål for 2030 (Sustainable Development Goals - SDG's) som ble vedtatt av FN i 2015, har satt opp 17 mål for å skape en bærekraftig verden og har bedt selskaper om å iverksette noen tiltak. I tillegg har mange interessenter bedt selskaper om å fokusere på miljømessige, sosiale og styringsmessige standarder (ESG's) i sin forretningsvirksomhet.
Brother-konsernet har siden oppstarten forsøkt å bruke sin forretningsvirksomhet til å løse problemer som både kundene og samfunnet som helhet står overfor. Med utgangspunkt i denne tilnærmingen om å bidra til samfunnet gjennom forretningsvirksomhet, tar vi tak i samfunnsspørsmål med mål om å skape et samfunn som er i stand til å skape bærekraftig vekst.
Spesielt må vi posisjonere klimaendringene som vårt mest prioriterte problem. I tillegg til den globale utviklingen mot karbonnøytralitet innen 2050, inntreffer naturkatastrofer stadig oftere rundt om i verden. For å fremme tiltak mot klimaendringene uttrykte vi i februar 2020 vår støtte til Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD), gjennomførte scenarioanalyser av hvilke muligheter og risikoer klimaendringene gir og hvilken risiko de utgjør for virksomheten vår, og offentliggjorde all relevant informasjon. Vi har også revidert våre opprinnelige mål for CO2-reduksjon fra «Brother Group Environmental Vision 2050», som vi utarbeidet i 2018. Målet vårt er nå å oppnå karbonnøytralitet i forretningsdriften og minimere CO2-utslipp i hele verdikjeden vår innen FY2050.

Brother-konsernet vil også bestrebe seg på å oppfylle sitt sosiale ansvar med hensyn til leverandørkjeden. Gjennom å følge Responsible Business Alliance Code of Conduct og gjennomføre sosialt ansvarlige innkjøp vil vi arbeide for å sikre at menneskerettighetene til våre ansatte respekteres - inkludert arbeiderne på konsernets fabrikker - og for å sørge for trygge arbeidsmiljøer

Det er konsernets ansatte som representerer «At Your Side»-filosofien. Etter hvert som kundenes behov blir stadig mer mangfoldige, er det viktig at vi også respekterer mangfoldet og det unike ved våre ansatte, og at vi engasjerer oss i personalutvikling og etablerer arbeidsmiljøer som legger vekt på individuell vekst. I Brother-konsernet satser vi ikke bare på å utvikle globalt personale og digitalt personale, men vi styrker også tiltakene for å fremme kvinners deltakelse på arbeidsplassen. På denne måten har vi som mål å skape arbeidsplasser der mangfoldet respekteres, og der hver og en av våre ansatte har mulighet til å skinne og utmerke seg.

Det er også viktig at vi erkjenner at både samfunnsproblemer og kundebehov er i endring, og at vi griper denne endringen som en forretningsmulighet. La oss øke vår sensitivitet for ulike samfunnsspørsmål, forstå hvilke krav som må oppfylles, og bli et selskap som er i stand til å bidra til å løse disse samfunnsproblemene og samtidig øke selskapets verdi.

Formulering av vår nye visjon: «At Your Side 2030»

Frem til nå har Brother-konsernet fokusert på prioriterte ledelsesspørsmål og gjennomført relevante reformer i henhold til den mellomlangsiktige forretningsstrategien CSB2021 i samsvar med Global Vision 21, vår visjon på mellomlang- og lang sikt. For å kunne innfri forventningene til våre interessenter og fortsette å vokse på en bærekraftig måte, er det avgjørende at vi utformer en langsiktig visjon om hva slags verdi vi har til hensikt å skape for våre kunder og samfunnet, og at vi knytter denne visjonen til våre forretningsstrategier. Basert på denne tankegangen har vi formulert en ny visjon, «At your side 2030», som skal gjelde fra regnskapsåret 2022, og som beskriver vår eksistensberettigelse (vårt formål) og hvordan vi har til hensikt å skape verdier for samfunnet (vår tilnærming). Vi vil etablere og gjennomføre vår nye forretningsstrategi på mellomlang sikt, som også skal begynne å gjelde i regnskapsåret 2022, med utgangspunkt* i denne nye visjonen.

For å kunne realisere «At your side 2030» må vi visualisere hvilke tiltak vi må gjennomføre i dag. Med andre ord må vi bestemme oss for hvilke mål og strategier vi må oppnå på mellomlang sikt hvis vi skal lykkes med å realisere visjonen vår, og deretter gjennomføre dem med en følelse av at det haster. Den nye forretningsstrategien på mellomlang sikt som nå er under utarbeidelse, vil vise veien videre for å nå vår nye visjon, og vi håper den vil innfri dine forventninger.

Brother-konsernet vil fortsette å utnytte sine sterke sider og transformere seg selv for å innfri forventningene til alle sine interessenter og bidra til et bærekraftig samfunn ved å skape nye sosiale verdier gjennom sin virksomhet. Vi håper på din fortsatte støtte.

 

Kazufumi Ikeda

Representative Director & President
Brother Industries, Ltd.
June 2024

*En måte å tenke på som ser for seg hvordan fremtiden bør se ut, og som tar hensyn til hva som må gjøres nå og hvordan man kan bevege seg inn i fremtiden for å oppnå denne visjonen.


Skoleelever i hvite skjorter står utenfor en skole

Sosiale og etiske retningslinjer

Brother er stolt av sin rettferdige og respekterte arbeidspraksis som er bygget på fundamenter som tillit og integritet. Vår etiske policy og Brother-konsernets Global Charter viser vei når det gjelder relasjoner med interessegrupper og forsikrer at vi er konsekvente i våre avgjørelser, handlinger og oppførsel. Noe som hjelper oss å etterleve vår "At your side" filosofi i alt vi gjør.

Les om våre sosiale og etiske retningslinjer

Fargerike båter som ligger i en elv

Retningslinjer for miljøet

Brother arbeider kontinuerlig med å redusere belastningen på miljøet og å øke bærekraften i vår virksomhet. Miljøet er tenkt på i alle trinn av produktets livssyklus - fra design, utvikling, og produksjon til bruk hos kunde, avfallshåndtering og gjenvinning.

Les om vår miljøpolicy

Serie med vindturbiner på en grønn ås med blå himmel og skyer

65 % mindre utslipp innen 2030

Vi mener at bærekraft handler om å drive ansvarlig, men mer enn det er det en mulighet til å støtte lokalsamfunnene vi er en del av og ha en positiv innvirkning på verden.

Bærekraft hos Brother

Words Cool Earth written in white with two red parrots and rainforest in the background

Hvordan våre kunder
har bidratt

Vi har donert til Cool Earth gjennom vårt gjenproduksjonsprogram siden 2009, og støtter noen av de mest truede habitatene over hele verden.

Cool Earth

Mann med spade omgitt av trær i potter

Mål for bærekraftig utvikling

Bidra til et mer velstående, inkluderende og bærekraftig samfunn gjennom vår forpliktelse til FNs bærekraftsmål (SDG-er).

Finn ut mer om SDG-er